Wydawnictwo Uniwersytetu Papieskiego Jana Pawła II w Krakowie
Szukaj:
Wydawnictwo > Pozostałe > MOOC Historia i przyszłość, Krzysztof Gurba
Szukaj
Słowa kluczowe:

Cena:
,
Kategoria:


Wyszukiwanie zaawansowane

Książka
« wróć
MOOC Historia i przyszłość, Krzysztof Gurba
MOOC Historia i przyszłość, Krzysztof Gurba11,00zł
ISBN: 978-83-7438-470-4
Miejsce wydania: Kraków
Rok wydania: 2015
Ilość stron: 137
Koszyk: do koszyka
Ocena: 0
SPIS TREŚCI:

WSTĘP

HISTORIA DISTANCE LEARNING
Historia czy prehistoria?
Kursy korespondencyjne
Radio i telewizja
Edukacja wsparta komputerowo
Rola technologii
Waga jakości
Standardyzacja
Blended learning, wielokanałowość, openness i zwiastuny MOOC-ów

TRENDY OSTATNICH LAT – ZWIASTUNY EPOKI MOOC-ÓW
Nieustający spór kognitywizmu z konstruktywizmem
Distance learning 2.0, czyli nauczanie skoncentrowane na użytkowniku
T-learning, czyli wielokanałowość
Distance learning 3.0, czyli usieciowienie
OER i uczenie w chmurze
PLE – Personal Learning Environment
Social learning
Zmiana ciągła czy nowy paradygmat?

MOOC – HISTORIA, IDEA I CECHY CHARAKTERYSTYCZNE
Cechy charakterystyczne
Otwartość
Masowość
Sieciowość
Autonomia studenta
Feedback i crowdsourcing

OTOCZKA ORGANIZACYJNA, EKONOMICZNA I LOGISTYCZNA
Konsorcja
Uznawalność
Pieniądze
Serwisy meta-MOOC-owe

ZAGROŻENIA I KRYTYKA MOOC-ÓW

KRYTERIA KLASYFIKOWANIA MOOC-ÓW

RODZAJE MOOC-ÓW WSPÓŁCZEŚNIE
Bazowe typy kursów MOOC
Hybrydowe kursy MOOC
Kursy MOOC odwrócone
Mobilne kursy MOOC

TRENDY ROZWOJU MOOC-ÓW
Social knowledge i collaborative learning
Technologia dla edukacji
Learning by doing
sMOOCs jako propozycja

JAK SIĘ TO ROBI – PRZEGLĄD PRZYPADKÓW
Przykład 1: CS221 Introduction to Artificial Intelligence
Przykład 2: CS229 Machine Learning
Przykład 3: CS193P iPad and iPhone Application Development
Przykład 4: Think Again: How to Reason and Argue
Przykład 5: CCK08 Connectivism and Connective Knowledge

BIBLIOGRAFIA
« wróć
© by Uniwersytet Papieski Jana Pawła II w Krakowie
Powered by MAJpage 1.2