Wprowadzenie do Dzieł filozoficznych:
Karol Wojtyła jako filozof …………………………………………………. 5
Na drodze ku filozofii ……………………………………………………………………… 6
W żywiole badań filozoficznych ………………………………………………………. 11
Ogólna charakterystyka filozofii Karola Wojtyły
i dalsze perspektywy jej zastosowania …………………………………………….. 15
Zakończenie ……………………………………………………………………………………. 17
Bibliografia ……………………………………………………………………………………… 18
Wprowadzenie do tomu 1:
W poszukiwaniu doświadczalnych podstaw
etyki normatywnej ……………………………………………………………… 21
Spotkanie z fenomenologią …………………………………………………………….. 22
Scheler jako krytyk Kanta ………………………………………………………………. 26
Doświadczenie i powinność moralna ……………………………………………… 28
Ku etyce empirycznej i normatywnej ……………………………………………… 30
Filozofia jako transfenomenologia ………………………………………………….. 32
Bibliografia …………………………………………………………………………………….. 36
Ocena możliwości zbudowania etyki chrześcijańskiej
przy założeniach systemu Maxa Schelera ……………………….. 39
Spis treści ……………………………………………………………………………………….. 43
Geneza i sens zagadnienia ………………………………………………………………. 45
Analiza porównawcza ……………………………………………………………………. 72
Stosunek wartości moralnych do osoby ………………………………………… 107
Religijny charakter wartości etycznych …………………………………………. 146
Tezy końcowe ……………………………………………………………………………….. 169
Bibliografia ……………………………………………………………………………………. 177
RÉSUMÉ …………………………………………………………………………………… 181
Uwagi edytorskie, odmiany tekstu, objaśnienia ……………….. 191
Uwagi edytorskie ………………………………………………………………………….. 193
Odmiany tekstu …………………………………………………………………………….. 197
Wykaz skrótów …………………………………………………………………………….. 289
Dodatek………………………………………………………………………………… 291
Wprowadzenie ………………………………………………………………………………. 293
Notatki i tumaczenie
Der Formalismus in der Ethik und die Materiale Wertethik.
Neuer Versuch der Grundlegung eines ethischen Personalismus
Maxa Schelera ……………………………………………………………………………….. 297
Uzupełnienia do tekstu………………………………………………………………….. 727
Podręczny słowniczek do pracy habilitacyjnej ……………………………….. 737