Niniejsza publikacja, wpisująca się w zapoczątkowaną w 2014 roku serię wydawniczą, ma na celu ukazanie wybranych aspektów z szerokiego spektrum dydaktyczno-naukowo-organizacyjnej aktywności pracowników Międzywydziałowego Studium Języków Obcych UPJPII. Przy czym ze względu na różnorodność prezentowanej tematyki zamieszczone teksty zostały podzielone na trzy grupy: artykuły recenzowane odzwierciedlające zainteresowania badawcze lektorów, materiały dydaktyczne zaopatrzone w scenariusze zajęć oraz sprawozdania z działalności Studium.
SPIS TREŚCI:
Joanna MAŁOCHA
Wprowadzenie
ARTYKUŁY
Maria BANACH, Marta KRZANOWSKA
Nauczanie języków obcych w kontekście pracy indywidualnej ze studentem z niepełnosprawnością (np. deficytami ruchowymi, psychicznymi) – dydaktyka nauczania oraz logistyka współpracy z Biurem ds. Osób Niepełnosprawnych
Agnieszka KOŚCIŃSKA
W poszukiwaniu siebie w muzyce – rola bluesa w kształtowaniu tożsamości mieszkańców Południa Stanów Zjednoczonych
Joanna MAŁOCHA
Ewolucja adnotacji we wczesnośredniowiecznych łacińskich kalendarzach liturgicznych i martyrologiach na przykładzie elogii św. Eulalii
Bożena TUSZEWSKA
Praeclarum est Latine et Graece scire . Warto uczyć się języków klasycznych!
MATERIAŁY DYDAKTYCZNE
Bogusława FRONTCZAK
Muzyka na zajęciach z łaciny
Bożena MACHOWSKA‑JAROS
Nauczanie języka greckiego studentów teologii – omówienie metod i zakresu materiału na przykładzie lektoratów prowadzonych na Uniwersytecie Papieskim Jana Pawła II w Krakowie
SPRAWOZDANIA
Magdalena TATARA
Nauczanie metodą e‑learningu w Międzywydziałowym Studium Języków Obcych UPJPII w latach 2010–2016
Lidia KOSINIAK, Monika MAŁECKA
Sprawozdanie z konferencji naukowo‑dydaktycznej Specyficzne potrzeby studentów szkół wyższych a nauczanie języków obcych: kierunki rozwoju, nowe wyzwania, rekomendacje (Wrocław, 15–17 września 2016)
Biogramy autorów