Opracowanie stanowi kontynuację wydawnictwa pod tytułem Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji. Działalność prawotwórcza, koncesyjna, rejestracyjna i przyznawanie statusu nadawcy społecznego.
Następuje w nim ocena działalności Krajowej Rady, która dokonywana jest przez poznanie praktyki jej funkcjonowania oraz sposobów wykonywania powierzonych obowiązków.
Opracowanie koncentruje się na dwóch obszarach aktywności Krajowej Rady. Pokazuje jej dokonania w zakresie kontroli programowej oraz reklamowej nadawców radiowych i telewizyjnych oraz w odniesieniu do zadań wobec mediów publicznych, z których najbardziej istotne polegało na udziale w wyborze władz spółek radiofonii i telewizji publicznej. Prezentowane analizy dotyczą pierwszych 20 lat działalności Krajowej Rady (1993–2013).
SPIS TREŚCI:
WSTĘP
ROZDZIAŁ I
Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji jako organ kontrolujący działalność programową i reklamową nadawców radiowych i telewizyjnych
1.1. Działalność kontrolna w zakresie przestrzegania artykułu 18 ustawy o radiofonii i telewizji
1.1.1. Egzekwowanie zakazu emisji audycji zawierających treści zdefiniowane w artykule 18 ustępach 1, 2 i 3
1.1.2. Egzekwowanie zakazu emisji audycji, które mogą zagrażać fizycznemu, psychicznemu lub moralnemu rozwojowi małoletnich
1.2. Kontrola w zakresie przestrzegania przez nadawców przepisów dotyczących obecności w programach określonych kategorii audycji i ich minimalnego czasu nadawania
1.3. Kontrola działalności reklamowej i sponsorskiej
1.4. Kontrola programowa mediów publicznych w zakresie realizacji obowiązków misyjnych
Podsumowanie
ROZDZIAŁ II
Zadania Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wobec mediów publicznych
2.1. Powołanie spółek mediów publicznych i udział w tym procesie Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji
2.2. Wybór rad nadzorczych w spółkach mediów publicznych oraz ich pierwszych zarządów i konsekwencje tych decyzji
2.3. Powoływanie rad programowych
2.4. Ustalanie zasad prezentowania i wyjaśniania polityki państwa przez naczelne organy władzy państwowej w mediach publicznych
2.5. Ustalanie trybu dostępu partii politycznych, związków zawodowych i związków pracodawców do mediów publicznych
2.6. Ustalanie zasad emisji audycji wyborczych w mediach publicznych
2.7. Ustalanie trybu informowania w mediach publicznych o działalności organizacji pożytku publicznego
Podsumowanie
BIBLIOGRAFIA